manggester

Saturday, August 28, 2010

Perbezaan lembu dan tuan lembu


assalamualaikum..apa projek cuti ni geng?kalau ada projek best-best ajak la aku sekali..aku pun hari ni baru bangun tido kul 11 tadi..lepas suboh baru nak tido..tu yang lajak tu..ni pun rasa cam nak tido je lagi..skang ni ngah lepak2 dengar lagu raya..saja-saja buka belog ni..pastu teringat satu entry yang blum aku post lagi ..aku draft je hari tu..sebab tak da mood nak taip..

ok..kalau korang ada baca entry aku yang lepas ~klik~aku ada tanya apa perbezaan lembu dan tuan lembu..ada kawan aku sorang ni tupak nama glamernya telah pun menjawabkan soalan tu kat fesbuk aku..sebenarnya soalan ni diberikan oleh lecturer fluid mechanic aku..lecturer tu suka sangat bercerita..memang best layan dia bercerita..sedar-sedar dah habis masa kuliah pun..

gambarajah 1 : ini adalah lembu

korang nak tau apa beza lembu ngan tuan lembu?baca kat gambar dibawah..klik gamba untuk melihat pembesaran berlaku..haha..

gambarajah 1 : jawapan beza lembu dan tuan lembu

boleh baca tak? tak pe la biar aku yang terangkan..

beza lembu dan tuan lembu:
  1. tuan lembu boleh menjual lembu tersebut..tapi lembu tu tak boleh nak jual tuannya..
  2. otak tuan lembu berada diatas punggungnya..manakala otak lembu berada sama tinggi dengan punggung nya..
paham tak? maksudnya tuannya lembu sepatutnya lebih pandai dari lembu..sebab,otak manusa kan lebih tinggi..dan manusia ada akal yag dikurniakan oleh Allah untuk berfikir..jadi gunakanlah akal dan kewarasan kita sebagai manusia dalam mengharungi kehidupan kita ini..


:: padan la orang cakap "bodoh macam lembu" sebab otak lembu setaraf dengan bontotnya..
kepada "tupak" / nama dalam ic lebih kurang camni "fakrulizcar" : jom makan burger..aku dengar ko dapat duit raya dari menteri besar sabah..




ralat : ejaan nama sebenar tupak adalah fakruliczar bukan fakrulizcar seperti yang tercatat diatas (setelah ditegur oleh tuan nama).

2 comments:

Aidi-Safuan said...

ala, beza kerbau dengan tuan kerbau plak?

manggosteen said...

hoh!!bezanya kerbau tu la..
haha..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails