manggester

Saturday, August 21, 2010

Tarik la..bukan tolak..




*perhatian,ini adalah entry pasal perkara yang memalukan aku petang tadi..haish..*

ehem..kan tadi kat entry nota-nota gila aku ada cerita yang angah aku nak datang..dia on the way nak balik kampung husband dia kat pontian..so,dia singgah jap jumpe aku sebab nak bagi daging masak rose (feberet aku tu) dan tiket bus untuk balik ke taiping..

angah aku soh tunggu kat kfc tadi (aku puasa ye td..jangan salah faham)..otw aku ke-kfc aku dapat mesej dari anagah yang menyatakan bahawa dia dah sampai..then,aku pun sampai dan park motor belakang kereta akak aku tu..

lepas salam ngan angah dan husband dia ,akak aku menghulurkan daging masak rose tu..dan abang zul pun keluarkan tiket bus aku tu..aku belek-belek tikt tu tertera harga rm70..hah!!tujuh ploh hengget??mentangmentang la nak raya..selalunya 50 lebih je..

gambarajah 1 : daging masak rose

gambarajah 2 : tiket bas jb-taiping (rm 70)

disini kisah bermula..

after that,aku pon pegi maybank yang berhampiran untuk withdraw duit tuk bayar tiket bus tu..sesampainya di hadapan maybank tu aku mengekori seorang akak masuk ke tempat atm..akak tu masuk dan melepaskan pintu..aku dengan tergesa-gesa terus capai pintu itu dan terus menolak kedalam..Tang!!!suatu bunyi terhasil daripada getaran yang aku buat tadi..kuat tol..

ops...pintu tu stuck la..sebab apa??dah pintu tu ada signboard tarik/pull..tapi aku pegi tolak..maka,seluruh orang kat tempat mesin atm tu memandang aku..halamak..malu siut..lebih kurang 8 pasang mata tertumpu kat aku..itu tak termasuk mereka yang bermata 4 lagi (orang pakai spek la)kalau campur-campur ,mau lebih spuluh pasang mata yang usha aku..

dengan muka yang agak me-merah *blush* aku tarik pintu tu dengan agak cool dan tunduk masuk kedalam..sekali ada pakcik kat tepi tu sound aku..tarik la..bukan tolak..atoii!!segannya aku..aku cume senyum je..

sampai sekarang aku masih terfikir..bodohnya la aku ni..orang dah tulis kat pintu tu pon tak reti nak baca..kan dah malu..mulai hari ni aku akan lebih rajin membaca signboard dipintu bank..kepada pakcik yang sound aku tu..terima kasih sebab sound secara slow-slow..kalau kuat-kuat tadi lagi segan la aku..haha..

4 comments:

diNa de SoLa said...

ni msti kes lapar sgt ni..sbb 2 laa da x nmpak dah signboard segala..
huhu..
uwaahh sedapnya daging..bak sikit ;)

manggosteen said...

diNa de SoLa
>tu la pasal..lapar jugak la time tu..maklum la dah dkt pukul 4 time tu..bazar pon da bukak..

meh amek daging tu..ada lag ni..haha..

Anna Boleyn said...

ahak.. biasa hana pon tak ikut mende ni. sbb tolak sennag.. nak tarik susah sbb berat. tp x pernah kena lg pintu stuck ni. adess. tak per laaa.. utk peringatan entry ni. :)

dging msk rose tu nmpk sedap.. :)

manggosteen said...

Anne Boleyn
>itu la pasal..selalunya boleh je tolak ngan tarik..ari tu je tak boleh tolak.haha..

daging tu memang sedap..nanti kalu dpt resepinya dari anagh mangges post kat sini..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails