manggester

Wednesday, August 11, 2010

sayu sahurku..

tetenet..tenet..tetenet..jam di henpon aku mula memekak..apa pulak bunyi awal-awal ni..aku terus mati-kan nya..sambung tido balik..tiba-tiba ada orang goyang-goyang badan aku ni..terasa cam ngah gelek gerudi pulak..hehe..laa..dah puasa rupanya..sahur..sahur..

aku bangun terus masuk ke bilik air..ambil berus gigi dan basuh muka sikit..lepas mengelap muka di tuala biru yang kubawa dari kampung 4 minggu lepas, aku menuju ke-dapur..ku capai megi kari dalam gerobok dan rembat telur ayam soleh sebiji dan sosej satu..

panaskan air dalam periuk dan terus aku masuk-kan megi disusuli dengan telur + sosej..ku tambah beberapa tangkai cili padi (bagi pedas berapi sikit)..blup..blup..blup..megi dalam periuk dah pon menggelegak..aku tutup api dapur dan tuang dalam mangkuk..

ku koyakkan plastik milo 3 in 1 pemberian kak yong ku dan kutuang air panas..hurm..itu je la menu sahur aku pagi ni..di tambah dengan 3 butir kurma..sunnah tu..


sayu je aku sahur pagi ni..sambil pasang lagu raihan ft mambai dibawah ni..aku menyuap satu persatu megi ku tadi..kalau rumah aku dekat, boleh juga jenguk-jenguk rumah..*sob..sob..*cam nak nangis je..

8 comments:

y@n@ M!B said...

ololo..standard la sahur student..huhu~ nk mewah pi kawen cpt! ^_^

manggosteen said...

ahahahai..
nak kawen??
nak bg anak bini mkn megi gak ke??
hehehe..

Aidi-Safuan said...

huhu... betul ke puasa penuh nih? tengah hari tadi macam nampak kat mekdi jer. :P

manggosteen said...

hadoi..
camne ley kantoi ni..
akakaka..
siot je..
aku puasa penuh la..

fahmi Raazali said...

makan meggi yek semalam... ok la tu... aku minum air kosong dgn asam jawa yg ada gula tu... hehe lagi hebatkan...

manggosteen said...

hoh..sakit perot baru tau..
beli la susu..
ada khasiat sket..

EmakSayeSuperb said...

nape meggi ko tu ade warne itam kat tgh2? shadow atau kicap atau????

manggosteen said...

yan..atau ape??
pencahayaan tak baek la oi..
aku pakai kamera hp cikai je..
sengal tol la..
haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails