manggester

Monday, August 23, 2010

Kembali ke-zaman perang Jepun..

Cerita ini adalah berkaitan dengan Hari Kemerdakaan Malaysia


hari ni aku nak bawa korang semua kembali mengenang pengorbanan pejuang-pejuang kita ketika zaman pemerintahan jepun dulu..perit, getir,susah, payah..dan macam-macam lagi..

bagaimana mereka berjuang demi mendapatkan kemerdekaan dan melepaskan diri daripada cengkaman pemerintahan jepun dulu..disaat perhubungan semua terputus (waktu tu masih tak ada fesbuk dll utk share maklumat)..radio-radio kena sorok dalam tong beras..susah betul hidup mereka..


err..tapi sebenarnya aku nak selitkan citer tentang gambar kat bawah ni..ubi kayu..haha..ia sebenarnya salah satu makanan orang kita masa zaman jepun dulu..jadi, tadi satu rumah aku telah menyelami bagaimana rasa makan ubi kayu seperti pejuang-pejuang kemerdekaa kita..

ubi kayu ni adalah pemberian kawan aku namanya Adam.J..dah lama dia bagi tapi tak rebus-rebus jugak.last-last aku rebus tadi..memang sedap dimakan waktu cuaca sejuk tadi..tapi pada zaman dahulu nenek moyang kita perit nak dapatkan makanan seperti ini..terima kasih Adam.J..

maka, demi mengekalkan keamanan negara kita ini kita haruslah bersatu menentang segala anasir-anasir jahat yang cuba menggugat kesejahteraan negara ini..

2 comments:

Mah@mahu said...

Jom sertai kempen 1 Blog 1 Bendera tanda cinta kepada negara kita..

manggosteen said...

mah@mahu..ok insyaallah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails