manggester

Friday, March 11, 2011

JELAJAH BLOG 2011 : AKU INI BLOGGER LELAKI

klik banner untuk join!

kenapa aku berblog?

pengaruh rakan sebaya! ya..memang aku terpengaruh dengan rakan sebaya apabila terikut-ikut perangai mereka yang membaca blog dan membuat blog. sehinggakan aku terjebak dengan dunia blog. dulu-dulu pernah jadi admin untuk blog share mp3. tapi lepas blog tu kena banned, terpaksa aku buat blog lain. disebabkan risau blog ni akan diblock pula,maka aku buat blog yang tak melanggar peraturan. (share mp3 pun kira macam cetak rompak tau)

kenapa blogger lelaki lebih kreatif dari blogger wanita?

pada pendapat aku daya kekreatifan ni tak bergantung kepada jantina. cuma kadang-kala blog-blog wanita lebih kepada kisah peribadi. bukannya lelaki tak cerita kisah peribadi cuma, blogger lelaki lebih berhati-hati dengan apa yang diceritakan. dan kadang-kadang wanita ni lebih emosi.

dan aku tengok blogger wanita lebih suka cerita tentang kisah cinta. tak salah,cuma kadang-kala hingga membuatkan orang lain meluat. bak kata Fynn Jamal dalam lagu 150Juta "buat apa dicerita ,bahagia kita rasa" biarlah ia jadi "rahsia kita berdua".

blog wanita yang aku suka baca?

d_hatie : aku suka baca blog ni kerana ini antara blogger wanita yang kreatif. entry nya juga lebih terbuka untuk semua pembaca. tak terlalu terikat kepada mereka-mereka yang rapat sahaja. dan dia lebih mesra kepada pembacanya. semua orang dia balas komen.

dan satu lagi

karipasayur : blog ni aku suka sebab dia selalu cerita pasal anak dia yang kiut tu. bila aku tengok anak dia aku teringat kat kanak-kanakku yang 5 orang tu. dan yang paling best blogger ni suka berkongsi barang-barang kepunyaan dia..dia bagi free tau siap dengan kos pos dia tanggung..tapi kebanyakan barang khas untuk wanita. ada juga untuk lelaki,tapi aku nak boleh nak amek sebab saiz membataskan.haha

8 comments:

solomolo said...

singgah dari segmen En Ben Ashaari...

sekamar rindu said...

salam..

segmen abg ben yg mantappp...

Farhan Zulhusmi said...

opss....
jgn timbulkan isu perkauman...hahaha....
kadang2...memang betul...
setuju dgn lagu fynn jamal tu...
like that...hahaha

manggosteen said...

thanks sbb singgah..

farhan..haha..bukan perkauman ni..rasis2..akakka

mas saari said...

singgah dari segmen BA
salam perkenalan

sekamar rindu said...

salam...singgah pagi..

saya pun suka singgah di blog ini..

Tieah Madian said...

Aku nak bangga sat boleh???????? Hahaha.. Takde lah semua aku balas komen2 tu.. Kalau rasa banyak masa lapang, aku balas.. Kalau dah banyak tak larat jugak.. Ngee :) Ape2 pun aku hargai setiap pembaca aku.. Thanx Zul.. Kau jugak antara blogger lelaki yang aku suka.. Sayang kau lah.. Hahaha..

manggosteen said...

ko bangga la bebanyak pon..bukan kena byr pon..ko dah la ramai folower..pastu yg baca pon ramai..tu yg aku rasa nak puji ko tu..kehkehkeh..(aku puji lagi nih)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails