manggester

Monday, March 28, 2011

blog ke-belog | ❁ Ha HA HA ‼ ㋡


petang ini aku hendak kongsikan kepada korang semua tentang sebuah blog aku membuatkan aku tertarik. tuan blog ini iaitu intan maisarah telah pun datang melawat blog aku pada hari semalam. dia meninggalkan komen disalah satu tulisan aku. jadi aku sengaja mengklik link nama beliau untuk melawat blog beliau.

dan aku telah dihantar kesuatu dunia blog yang agak kreatif. kerana semua penulisan intan maisarah ini berbentuk puisi. memang menarik! dan aku amat tertarik kepada nukilan ini:
mereka juga sahabat saya
"eh, ko kenal ke minah rempit pakai kain tak cukup tu?"
"kenal, sahabat aku tu"

"eh, ko kenal ke si pengkid yang tak sedar diri tu"
"kenal, kawan aku"

"eh, ko kawan eh dengan minah yang suka tukar tukar bf tu "
"kenal, tu sahabat aku"

"eh, ko rapat dengan budak kaki clubbing tu"
"aaa,, ye la. rapat"


"eh, ko kamcing eh dengan mamat sotong gay tu"
"aah, kamcing!"

"eh, kenapa ko rapat dengan orang orang mcm tu?"
"salah ke?mereka manusia juga kan?"

"bukan ape, bukan ke kita kene pilih kawan yang elok-elok aje?"
"siapa kata?, kawan - kawan aku tu tak elok ke?"

"ko ni, elok elok sikit, nanti ko jadi macam diorang"
"iyuuukk? aku taknak la kawan dengan ko kalau macam tu"

"kenapa pulak?"
"mulut ko busuk,muka ko tak hensem,ko suka mengumpat,nanti aku pun jadi macam ko "


daripada puisi ini dapat menyedakan kita bahawa memang kita perlu memilih kawan yang baik. tetapi tidak bermakna kawan yang tidak baik perlu dijauhi. sekurang-kurangnya kita perlu dekati mereka dan ambil pengajaran dari mereka. mungkin mereka mempunyai sesuatu yang lebih bernilai dari yang kita ada. biarlah seburuk mana pun mereka janganlah kita mengeji mereka kerana perbuatan mengeji orang itu lebih hina dari apa yang mereka buat.

kalau korang nak menghayati puisi atau luahan hati intan maisarah korang boleh klik disini

2 comments:

d_tieah said...

A'ah.. Blog dia menarik.. Selalu jugak singgah.. Ngee :)

manggosteen said...

tieah:tu la pasal ..aku baru jupe blog dia ari tu..seronok baca..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails