manggester

Wednesday, March 16, 2011

Apa yang korang tahu tentang 'Gary The Snail'

entry sempena cuti sekolah!


korang rajin tak tunggu kartun SpongeBob SquarePants setiap petang? kalau korang selalu tengok mesti korang kenal dengan Gary The Snail iaitu haiwan peliharaan SpongeBob. seekor siput yang dibela seperti binatang peliharaan lain. Nama betul beliau adalah Gerald Betram "Gary" The Snail II. dilahirkan pada hari pekerja 1999. dan dia adalah siput jantan.

Gary juga adalah bersaudara dengan Patrick Star kerana ayah Gary adalah seekor tapak sulaiman iaitu Sluggo Star. dan ibu Gary adalah seekor siput. mengikut salah silah keturunan dia dan patrick adalah sepupu.


Gary boleh mengiau seperti kucing. dan dia pernah bercakap dalam beberapa episod. pernah sekali dia menjadi ganas kerana badannya tercucuk dengan sembilu.

Gary pernah melarikan diri dari rumah kerana SpongeBob terlalu obses dengan permainan yang baru dibelinya sehingga terlupa untuk memberi Gary makan. SpongeBob berusaha mencarinya dan begitu menyesal dengan perbuatannya. akhirnya Gary kembali kepangkuan SpongeBob tidak lama kemudian.

Gary lebih matang daripada Squidward dan dia lebih bijak kerana gemar membaca buku dan perkara berkaitan dengan pembelajaran.

walaupun Gary adalah seekor siput tetapi dia mempunyai 10 jari kaki. tapi dia tetap mengesot kerana dia tidak mempunyai kaki.


::SpongeBob setiap
petang jam 5 di TV9

8 comments:

~naddy~ said...

hehe..
hidup gary ~ =)

d_tieah said...

Kau tahu tak aku tak suka nak tengok spongebob sebab ade unsur lucah.. Aku tak tahu sama ada itu cuma perasaan aku semata mata tapi biar aku beritahu sama kau.. Ngee :) Sape nama yang punya hidung panjang tu? Watak dalam spongebob jugak.. Hidung dia yang oanjang tu sama cam tutttttttttttttt.. Hahahah.. Kau faham maksud aku? *Tetiba aku rasa cam aku ni gatal plak.. Hahahha.. Lalalalalarrrikkkk~


Entry Terbaru : Malaysia Selamat Dan Jangan Percaya SMS Kesan Radiasi

manggosteen said...

@~naddy~:hahahha..gary terbaik..nak bela siput sekor la..haha

manggosteen said...

tieah: kau ni fikir jauh sangat la..baik ko layan spongebob..best giler..watak idung panjang tu squidward..aku suka patrick..lawak dia mmg serius..ahahaha

Dda Ly said...

hihi comel!! :)

meh ke rumah..
~like mother like son~
keep in touch ye..♥♥♥

manggosteen said...

@Dda Ly:kiut kan..haha..tapi patric lg kiut..

Fahmi said...

ilmu pasal gary ko dah tahap tinggi da nie...

erm... pandai ko susun ayat yek... sedap je aku baca...

manggosteen said...

@Fahmi:ahahaha..IQ mengalahkan kita kot..akakaka

aku main letak je ayat tu..pastu aku edit2 la balik..mcm karangan sekolah..akakaka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails