manggester

Sunday, May 1, 2011

aku bakal meraikan tarikh ini


1 Mei adalah hari pekerja. walaupun aku masih belum boleh menyambut hari ini, tetapi aku bakal boleh meraikannya. pada 23 Mei ini aku akan memulakan latihan industri ataupun dengan bahasa lain adalah praktikal.

latihan indusri merupakan salah satu langkah pengenalan kepada alam pekerjaan buat mereka yang akan bergraduasi kelak. dengan latihan ini para graduan tidak akan mengalami kejutan budaya jika bekerja nanti. disebabkan para pelajar sebelum ini hanya terkongkong dek buku dan tugasan sahaja, mereka mungkin agak kekok bila memulakan pekerjaan nanti.

aku juga merupakan newbie dalam dunia pekerjaan ini. kerana aku belum pernah bekerja sebelum ini. maka aku berharap agar aku dapat survive dalam alam pekerjaan nanti. akhir kata aku nak ucapkan selamat hari pekerja kepada semua pekerja-pekerja diluar sana.


layan lagu MUH - Kerja~


8 comments:

syuxer said...

good luck..:)..janji jangan kena buli sudah..hheeh :)

aqmalazmi said...

woot woot..
dah nak LI...
good luckkk =)

ainzoo said...

Selamat g wat prektikal. Itu cuma `warm-up` je. Tapi, kira ok lah. Itu boleh wat tambah2 kat dalam CV & amat bguna untuk masa2 akan datang. Supervisor kat tempat ko prektikal tu boleh dijadikan referee kat dlm CVko nnt. (jgn ingat dlm sukan je yang ada referee tau.. )... :)

Tieah Madian said...

Buat pertama kalinya aku kerja tahun ni ade sambutan hari pekerja.. Bos belanja lunch kat hotel.. Hehehe.. Tak sangka dah setahun jugak aku kerja kat company ni..

Entry Terbaru : Osama Bin Laden Meninggal Dunia ; Hanya Rekaan Tipu Helah Amerika Syarikat???

manggosteen said...

@Syuxer :ahaha.insyaallah tak..

manggosteen said...

@aqmalazmi : ahaha..thanks.

manggosteen said...

@ ainzoo:ahahah..tq atas khidmat nasihat..

manggosteen said...

@tieah:huh..best la..aku tahun dpn la baru nak merasa..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails