manggester

Wednesday, May 25, 2011

ini shah alam gua pegang.



semalam pertama kali aku melakukan penjelajahan disekitar kawasan praktikal aku. dari puchong sampai shah alam sampai glenmarie aku dah takluk. semuanya dah dalam genggaman dah. tapi kena berpandukan signboard lah.

aku sampai glenmarie pun sebab aku nak ambil motor aku kat pejabat pos laju shah alam tu. boleh aku mereempit kat shah alam pula. mula-mula kawan aku cakap pejabat pos di seksyen 2. aku pun dengan bantuan co-pilot (yazit xpde) pun menjelajah sampai ke seksyen 2. sesampainya di seksyen 2 ternyata memang ada pejabat pos. tapi bukan pos laju. maka sekali lagi aku bingung bersama co-pilot. lepas tu aku dengan rajinnya bertanya kepada pakcik teksi.

'assalamualaikum, nak tumpang tanya, pakcik pejabat pos laju kat mana eh?',soal aku dengan penuh sopan santun.

'waalaikumussalam, itu kat glenmarie dik. kau tau tempat tu?', balas pakcik tu dengan sopan juga.

'alamak, tak tau la pakcik. saya pun baru saja kat sini', memang baru pun. baru satu hari aku di shah alam ini.

'macam ni. kau ikut sini. kau masuk sini. jumpa concord. jumpa bulatan. jumpa stadium. jumpa tesco extra. jumpa bla bla bla. pastu kat situ la pos laju', tunjuk pakcik tu.

' huish. jauh gak tu', getuk aku dalam hati.

'aku bagitahu sekali saja ni. kalau dua kali kau bayar rm20. aku hantar kau naik teksi', sambung pakcik itu lagi sambil mengukirkan senyuman Mr.Krab nampak duit.

'erk. tak pe la pakcik. saya cari lah sendiri', balas aku terpaksa. rela aku sesat.

yazit dibelakang aku hanya membatukan diri. dengan selambanya dia berkata kepada aku selepas aku mengucapkan terima kasih kepada pakcik itu 'aku tak tau pun apa yang pakcik tu cakap. concord tu apa?. sebab tu aku diam je.', kata yazit.

'hoh. tak boleh pakai punya co-pilot. concord tu hotel la',balas aku. aku tahu pun sebab aku pernah lalu dekat situ tak lama dulu.

dengan hanya berbekalkan sedikit GPS dari pakcik tadi beserta keazaman yang tinggi. akhirnya aku sampai juga di pejabat pos laju itu. dengan kereknya aku berkata kepada yazit. sekarang ni shah alam dalam tangan dah. haha. bak kata dialog dalam filem kl gangster 'INI SHAH ALAM GUA PEGANG'.



3 comments:

ArELeEz said...

pakai 'gps manual' baru la m'cabar..! betul x? ;P

manggosteen said...

@ArELeEz: betul..baru la rasa duk merantau sikit..kekkee

Anonymous said...

lepas jmpe tesco extra.. ikut jalan mane plak? hihi nak tau. sbb nak post motor gk ni.

-daisy

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails