manggester

Saturday, May 7, 2011

Hari ibu yang keliru


sebenarnya dari siang semalam aku sudah keliru dengan tarikh sambutan hari ibu yang sebenarnya. aku buka facebook, ramai juga yang beria-ia mengucapkan selamat hari ibu buat ibu-ibu mereka. aku buka blog banyak juga entry-entry yang berkaitan dengan hari ibu.

yang menjadi kekeliruan di sini adalah bilakah tarikh sebenar sambutan hari ibu di Malaysia ini? setahu aku, sabutan hari ibu jatuh pada ahad minggu kedua setiap bulan Mei. ini bermakna ia telah ditetapkan oleh pemegang mohor-mohor besar diraja tarikh sambutan hari ibu untuk penduduk seluruh negeri di Malaysia jatuh pada 8 Mei 2011. iaitu pada hari ahad ini. tetapi mengapa ada yang sudah menyambutnya sejak hari jumaat lepas. aku betul-betul keliru.

tetapi apa ada hal. ikut suka korang lah nak sambut hari ibu bila-bila pun kan. korang peduli apa kan. kalau boleh tiap-tiap hari kita sepatutnya menyambut hari ibu. hari-hari kita perlu menghargai ibu-ibu kita. tidak lupa juga ayah-ayah kita kan. kerana dirimu begitu beharga.

tak kira lah bila-bila pun hari ibu. aku nak ucapkan selamat hari ibu juga lah buat semua ibu-ibu diseluruh dunia. untuk ibu ku tersayang, entry rasmi ucapan hari ibu akan disiarkan pada 8 Mei nanti. biarpun ibu tak pandai berblogwalking mahupun berinternet, anakmu ini tetap nak siarkan entry tersebut. saya sayang ibu saya.


2 comments:

Azroy Kassim said...

maybe diorang tak on9 hari ahad ni.. dorang nk seleberet gan ibu diorang..

manggosteen said...

@Azroy Kassim: betul gak kata ko tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails