manggester

Friday, May 6, 2011

Dalam Mihrab Cinta | Edisi Bukan Jiwangan



semalam aku ada membaca blog Aku & Pencinta. dan salah satu entry yang menarik minat aku adalah entry 'Dalam Mihrab Cinta'. ceritanya perihal satu filem Indonesia yang berunsurkan islamik. macam filem 'Ketika Cinta Bertasbih' juga lah.

dan disitu ada menyediakan link untuk mendownload filem itu. aku dengan laju-lajunya mengkelik link yang telah disediakan. aku kelik laju-laju kerana aku agak tertarik dengan 'pumpangan' pemilik blog itu. berdasarkan kepada sinopsis yang diberikan aku dapat merasakan filem ini amat sesuai ditonton untuk mereka-meraka yang mencari filem-filem keagamaan.

setelah menonton filem itu aku boleh me'rating'kan filem itu sebagai 3.5 daripada 5. jalan cerita yang menarik dan konflik tidak terlalu berat untuk aku menyesakkan kepala memikirkan jalan keluar. aku kalau menonton filem yang terlalu berat konfliknya, aku akan terus menekan butang pangkah. kerana tidak mahu terbeban dengan sesuatu yang aku anggap tidak penting. nasib baik filem ini ringan-ringan saja. tetapi kesudahan filem ini sudah dapat aku jangkakan ketika timbulnya persimpangan untuk seorang lelaki memilih satu diantara dua wanita. aku sudah dapat meneka bahawa salah seorang daripada wanita itu akan mati. dan tekaan aku memang tepat.

dalam filem ini baru aku tahu bahawa pelakon iklan Axe-effect yang jual sandwich itu adalah pelakon dari indonesia iaitu Asmirandah. memang kiut lah. haha. tapi sayang dia lah yang mati. kesian dia.


:: Nur Kasih The Movie keluar 19 Mei ini.
:: aku follower pertama blog aku&pencipta.
:: pumpangan bermaksud gebangan.

6 comments:

kucing said...

hahah~!!
suker plakon iklan tu...

storyfromme said...

macam poster ayat-ayat cinta je.

manggosteen said...

@kucing: haha..mmg..kiut je..

manggosteen said...

@storyfromme:filem2 camni mmg lebih kurang je posternye..pakai songkok ngan tudung..

Unknown said...

Gua suka iklan tu.. Ouh~ yeah~ tikam! Tikam! Haha

manggosteen said...

@Azroy Kassim: lu mmg tak fikir lain la..kekekeke..tikam jgn sampe terbunuh lak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails