manggester

Thursday, December 23, 2010

Tiramisu ganti 1000 Kali Cinta



cuaca mendung diluar membuatkan aku ingin terus berbaring di atas tilam..tetapi aku bangun sekejap untuk menyelak buku yang selalu bermuka-muka di komputer..sambil merenung kembali ke tilam aku perasan ada lekuk dalam di atas tilam tersebut..aku sedar bahawa terasa berat pula badan ini walaupun sebelum ini memang sudah berat pun..

melirik kearah jam baru pukul 5.30 petang..lebih kurang 1 jam lagi untuk aku menonton episod akhir drama slot akasia : 1000 kali cinta..bukannya aku ni jiwang sangat sebab tengok cerita cintan-cintun ni..tapi setiap petang tak ada aktiviti lain yang aku suka buat disamping berbaring dihadapan telivisyen yang siarannya kadang kala seperti zaman 60-an saja..

drama 1000 kali cinta akan melabuhkan tirainya dan akan digantikan dengan drama lakonan pierre andre dan sharifah amani yang bertajuk tiramisu..aku cuba cari di youtube video drama tiramisu ni..tapi tak jumpa lak..yang ada kebanyakannya adalah resepi tiramisu..nampak sedap je..kemudian aku cari guna uncle google dan aku bertemu dengan blog ezany kun ..kat situ ada video drama tu..mohon izin tuan blog untuk meng-plagiat sedikit sinopsis dan mencilok video tersebut..


sinopsis

drama ini mengisahkan tentang persahabatan melur (amani) dan dani (pierre) yang sangat akrab..tetapi berpisah kerana dani mahu belajar di luar negara..mereka membuat perjanjian yang berbunyi jika pada usia 28 tahun mereka masih bujang lagi,maka mereka akan berkahwin..mereka selalu berhubung melalui email dan pada suautu masa mereka telah terputus hubungan..mungkin disebabkan mereka tak reti menggunakan facebook (ini adalah pandangan aku saja) sebab tu lah mereka terputus hubungan..

tiba-tiba mereka dipertemukan semula..dan mereka masih bujang..adakah masih wujud perasaan sayang dalam diri mereka? jadi saksikanlah drama tiramisu bermula pada 27 Disember 2010 jam 6.30petang..



Rujukan : Ezany Kun




:: drama yang agak cute!

2 comments:

Are_ngah said...

Sedap Tiramisu.....nant Angah buatkan....

manggosteen said...

chantek la..resepi baru ke?kekkkeke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails