manggester

Friday, December 31, 2010

Ku tinggalkan dikau dengan kenangan, Ku datangi dikau dengan harapan




Hanya tinggal beberapa minit lagi kita akan melangkah ketahun 2011 yang bakal membawa cabaran baru serta harapan baru. Azam baru perlu disematkan sebagai penunjuk ke jalan yang lurus. Tapi kebiasaannya azam ini hanya sebagai omong-omongan diawal tahun. Kerana bila masuk bulan kedua nanti, semua akan lupa tentang azam itu.

Bagi aku, azam tahun lepas telah pun aku lupa. Langsung tak ada sedikit pun yang terlekat dibanakku ini. Tak tahu sama ada tercapai atau tidak. Tapi yang semestinya azam bagi semua setiap tahun adalah untuk lebih baik dari tahun lepas.

Azam aku pada tahun ini mungkin sama sahaja dengan azam orang lain. Azam yang secara puratanya adalah ingin berjaya di dunia dan di akhirat. Masalahnya adakah aku mampu menggalas azam ini sehingga tahun hadapan? Adakah ia mampu tercapai?

Hurm. Bagi korang, apa pula azam tahun ini? Walau apa pun azam korang aku berharap agar apa yang korang idamkan akan tercapai. Sama-sama kita berdoa kepadaNya disamping usaha tanpa kenal putus asa.



:: azam tahun baru hanyalah
soalan-soalan zaman sekolah

5 comments:

zuzairi said...

pey new year...

dayangredzuan said...

selamat tahun baru brader mangges

manggosteen said...

selamat tahun baru dayang dan zuzairi..

Kak Amy said...

selamat tahun baru..

manggosteen said...

@Amy: slmt tahun baru gak!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails