manggester

Tuesday, December 14, 2010

ummu hani!



play lagu cinta matiku dari 6ixth sense ni dulu baru baca cerita selanjutnya!





tadi aku menonton drama melayu kat tv3..cerita HANI..sambil menguyah helaian-helaian megi ayam yang dicampur dengan kobis dan telur..minggu lepas aku tengok gak..tapi tengok sekejap-sekejap sebab aku ada final exam..tapi minggu ni aku tak lepaskan peluang untuk menonton drama yang agak best itu..

sinopsis ceritanya sikit-sikit macam ni la..hani merupakan seorang pelajar yang aktif disekolah..dan dia menaruh perasaan pada seorang pelajar baru yang bernama irfan..tapi irfan ni seorang yang pendiam kerana masalah bersama bapanya..ini kerana irfan marah kepada bapanya yang tidak dapat menyelamatkan abangnya yang mengidap leukimia..

setelah hani berjaya mendekati irfan,dia disahkan meenghidap barah otak sebelum peperiksaan spm..lebih menyedihkan lagi apabila hani akan menjadi buta tidak lama lagi..selepas itu irfan amat mengambil berat tehadap hani..tetapi bapa irfan amat bimbangkan tentang pelajaran irfan dan menyuruh aliah untuk meng-usha irfan supaya irfan melupakan hani..

dan selepas keputusan spm diumumkan, irfan dan aliah berjaya melanjutkan pelajaran ke luar negara dan mereka berkahwin..bagaimana dengan perasaan hani apabila mendapat tahu irfan dan rakan baiknya aliah sudah berkahwin? jom tonton drama ini sehingga episod ke-13 nanti..


daripada sinopsis ini aku mendapati ada sedikit persamaan dengan drama one liter of tears..dimana dalam drama itu seorang pelajar perempuan (ikuechi aya) yang aktif mendapat penyakit yang boleh menghilangkan segala keupayaan beliau..dan pada masa yang sama ada seorang budak lelaki (haruto aso) yang begitu mengambil berat tentangnya..tapi endingnya aku tak pasti sama atau tidak sebab drama hani ni tak habis lagi..



:: menitis air mata tonton 1 liter of tears..
sedih betul-betul tak bohong!

4 comments:

zuzairi said...

Impian pun toton gak....bise je hi3

A Fans of Lee Family said...

wow... kamu menagis juga ya tgk cerita one liter of tears...

manggosteen said...

@zuzairi..huh..kena tonton sampai habes..baru dapat feel tu..tapi aku dah rasa feel tu awal2 lagi dah..

manggosteen said...

@cik QasehThya..sedih kowt citer tu..time tengok sorang2 la..kalau ada org cover2 sket..akakakaka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails