manggester

Friday, December 17, 2010

My Facebook Status History


dalam suatu perjalanan blog yang agak singkat, aku terserempak dengan blog yang bertajuk 'contengan cik bella'..aku belek-belek la contengan beliau tersebut..dan sesuatu yang menarik minat aku adalah entry beliau yang ini > Your first status at facebook

apa yang menarik di sini adalah dia ada berkongsi satu application kat facebook tentang status-status yang pernah kita post di wall kita..aku pun try la..dan status pertama aku di facebook adalah : nk g cari kelapa lagih petang nih.. jom dak2 taman K..(Thu, 30 Jul 2009 05:29:04 GMT) siap dengan tarikh dan jam lagi..

gambar ihsan dari eddy housemate ku

status ni aku post time aku dan beberapa orang kawan aku buat bisnes jual jelly kelapa..ala..yang macam dadih tu..tapi warna jernih macam agar-agar laici..dan dalam jelly tu ada isi kelapa..pergh..memang sedap mende alah tu..tambah-tambah bila letak dalam peti ais..setiap petag kitorang akan pergi cari kelapa muda untuk membuat jelly ni..akhirnya kitorang dapat supplier dari satu pejabat apa ntah..sekeliling pejabat tu banyak pokok kelapa..jadi kitorang beli dari bos pejabat tu la..

jelly kelapa dan beberapa ramuannya

kitorang buat sendiri tu..simpan dalam box ais..dan esoknya pergi letak kat bus stand..tak ada orang jaga pun..harapkan kejujuran orang yang membeli untuk bayar..harganya rm1 je..laku juga..ada la dalam rm 2/3 shot sehari..tapi ok lah..balik modal..

tapi kitorang berniaga seminggu je..sebab masing-masing malas nak teruskan..sebab banyak komitmen lain yang perlu diselesaikan..akhirnya aku tengok ada juga orang lain meniaga jelly kelapa itu di bus stand tersebut..tak pe la..rezeki orang rajin..

ok..berbalik kepada status facebook tu..kalau korang nak tengok kembali status korang zaman dulu-dulu punya boleh check kat sini..> klik




:: time tu dapat untuk sebanyak rm300
300 / 9 ahli lembaga pengarah = rm30++
ok la berniaga selama seminggu je..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails