manggester

Thursday, December 23, 2010

Contest Cari Ayam


masa kecik-kecik dulu, kalau arwah nenek aku nak masak lauk ayam dia mesti tak akan lepaskan ayam yang nak kena sembelih tu dari reban..sebab kalau dah lepas dari reban, kompom susah nak cari balik..selalunya ayam ni akan balik reban dia time maghrib je..sebab dia takut kena sorok ngan hantu kopek cerita hantu mak limah..

tapi yang jadi masalahnya sekarang ni, si ayeem dah lepaskan ayam dia awal-awal..so, susah la nak cari balik ayam tu..sebab ayam dia ni tak reti nak balik time maghrib..mungkin ayam dia dah jumpa rumah banglo lain yang lebih selesa..sebab tu dia tak balik..

disebabkan si ayeem ni sangat sayangkan ayam dia,dia nak bagi upah kat blogger yang dapat cari ayam dia tu..ada 4 ekor semuanya..klu yang telah tersedia, ayam beliau menyorok kat belakang huruf-huruf ..

jadi Detektif Mangges mendapati bahawa ayam-ayam ayeem tersebut berada di:

kelabu : P
ungu : I
oren : C
hijau : L

ayam-ayam ayeem menghilang kerana memprotes ayeem yang tidak membayar royalti atas penggunaan nama mereka secara berleluasa serta mereka disuruh memegang papan tanda tanpa upah..

perhatian kepada eiysya tolong carikan ayam ayeem tersebut..kalau jumpa kita nak suruh ainzulaikha sembelih..kemudian elfiraRahim akan masak gulai kari ayam ayeem..

kepada korang yang nak tolong gak sila klik disini : ayeem



:: aku tag orang macam tu boleh tak?

6 comments:

Ayeem Jemain said...

thanks join manggis! ;D

manggosteen said...

ok ayeem!

eqbalzack said...

kita tinggalkan ayam dulu tuan! jom gi solat jumaat...hehe

manggosteen said...

@eqbalzack
haha..ayam dia g masjid gak kot..kekekeke

Wanz Mejuez said...

Ade Contest Baru ni..

"siapa punya header paling cool"

nak join tak??


http://ohhmejuez.blogspot.com/2011/01/contest-siapa-punya-header-paling-cool.html

manggosteen said...

@wan: ok..nanti usha..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails