manggester

Tuesday, December 21, 2010

biar ku rawat luka ku sendiri

pasukan futsal campuran telah membuat sedikit latihan semalam bagi memastikan stamina boleh dikekalkan sementara cuti ini..pada kebiasaannya, bila waktu cuti sem perut-perut ahli pasukan akan meningkat beberapa inci kerana tiada pengawalan pemakanan yang di lakukan oleh setiap ahli pasukan..ini kerana masakan terbaik adalah masakan dari air tangan ibu..

akan tetapi sesi latihan semalam lebih kepada sesi memecahkan perut..kerana dengan beberapa aksi menarik yang ditunjukkan oleh striker baru iaini pokbo atau nama sebenarnya adalah Amri Yahyah..aksi silang kaki sambil tangan membuat gaya anak burung baru dapat sayap menjadi bualan setiap ahli pasukan..

topik tersebut langsung sahaja berterusan sehingga sesi rehat-merehat di kedai makmak sambil melihat siaran ulangan 'si dubuk liar' gagal menyudahkan penalti sewaktu menentang pasukan ayam biru yang semakin gah..

sehabisnya sesi rehat sambil memecahkan perut kerana jenaka-jenaka sialan ahli pasukan, aku segera menunggang kuda hitam tinggalan soleh untuk kembali kerumah..tungganganku meluncur laju di jalan raya kosong pada jam 1.30 pagi..

setibanya di suatu tempat yang agak keras tiba-tiba legguard aku seperti ditiup angin yang kencang..dengan serta merta tangan kiri ku menahan legguard tersebut..sambil tangan kanan terus memulas throttle dengan bergayanya..

mata turut menahan legguard tersebut kerana mahu menindihnya dengan kasut..tidak sampai beberapa saat aku terasa seperti ada kuasa magnet menarik motorku ke kiri jalan..sempat melihat motor menuju ke divider jalan aku cuba memegang handle kiri semula..sayang semuanya sudah terlambat ( lagu nyanyian shidee) ..tayar depan sudah pun menggapai divider tersebut..

maka dengan segala hormatnya aku pun menyembah tar yang ku katakan tempat keras sebentar tadi..dengan gaya gulingan maut aku berguling diatas tar tersebut..tangan kiri dan kanan mendapat gigitan cinta jalan raya..manakala dagu pula mendapat cubitan sayang yang amat manis..

bingkas aku bangun sambil cuba mengangkat motor yang hanya tinggal nyawa-nyawa ikan..terdengar bunyi bisikan angin yang keluar dari tayar hadapan..belum sempat motor tegak berdiri, ia pun menghembuskan nafas yang terakhir..

aku cuba hendak menghidupkannya kembali..hendakku buat rawatan kecemasan seperti CPR tetapi tiada pengalaman mencium motor..ku tunggu kawa-kawan ku yang masih berada dibelakang..setibanya mereka disitu, terus mereka melontarkan beberapa soalan yang sebenarnya aku malas nak menjawab..bisa didagu dan ditangan berdenyut-denyut rasanya..

mereka membantu aku untuk pulang kerumah..tupak menunggang motorku sambil ditunda oleh poknik..aku membonceng wak chem sehingga sampai di rumah..aku terus masuk kerumah dan cuba untuk mandi..tetapi apabila titisan air yang pertama menyentuh gigitan cinta itu,aku terasa hendak mengalirkan air mata..pedihnya tuhan saja yang tahu..

seusai aku mandi, aku terus tidur selepas menyapu sedikit minyak angin..cadangku untuk pergi ke Pusat Kesihatan Universiti esok..

tengah hari tadi selepas menyaksikan debat antara pasukan uThm utama dengan pasukan ukm (kot..aku dah lupa) aku terus ke PKU atas bantuan taufik..setelah berjumpa doktor aku dijemput untuk melakukan dressing..aku pun tak tau apa maksud istilah dressing tu..bila aku masuk ke bilik rawatan itu seorang nurse telah menyuruh aku berbaring diatas katil..

sambil menyiapkan perkakasan yang diperlukan nurse tersebut berbual-bual dengan ak tentang bagaimana boleh jatuh..aku pun cerita je la..kemudian dia menarik tangan kanan aku dan menekan-nekan gigitan cinta jalan raya tersebut dengan kapas yang dicicah dengan cecair apa ntah..perghhh..serius pedih siut!sekali lagi rasanya hendak menangis..tapi aku buat wajah kental dan cool didepan jururawat tersebut..

kata jururawat itu aku bernasib baik kerana luka tak dalam..tapi balas aku,walaupun tak dalam tapi tetap sakit nurse..haha..dan jururawat tersebut memesan kepada aku untuk menyapu ubat kuning selepas mandi dirumah nanti..

jadi malam ini selepas mandi aku cuba untuk menyapu ubat tersebut..huh..sekali lagi keperitannya masih terasa..dah la sapu sendiri..di bahagian-bahagian sukar tu memang aku toucj up sikit-sikit je..kalau ada jururawat kat rumah ni ok la juga..tapi apa kan daya..seperti tajuk yang telah aku berikan diatas : biar ku rawat luka ku sendiri..





:: baru kali ke-3 jatuh motor..
sungguh aku tidak suka!


10 comments:

E.d.Y said...

semoga cepat sembuh

EmakSayeSuperb said...

serius ke ko jatuh moto?? ke ni coretan suka2?? photo please!!

manggosteen said...

@e.d.y: ok thanks..

manggosteen said...

@azyan: ini coretan duka la oi..malas aku nak letak gambar..buruk giller..muka dah tak kacak dah..dagu hitam dah..

Fahmi Raazali said...

haha... alasan perut maju ke depan... mak masak sedap sgt... tak aci tu...

semoga cepat sembuh...

manggosteen said...

haha..betul la tu..
mak masak sedap dan byk..
kalau tak abeskan membazir lak..
kekeke

Ejen 010 said...

dagu dah hitam kena la cover dgn janggut..hehe..

manggosteen said...

@ejen 010: tak leh nak cover la..
sbb luka betul2 kat dagu bawah mulut..kena tunggu janggut mcm bai roti baru leh cover..ahhaha

nurbaya said...

Er jatuh moto plak...berangan...

manggosteen said...

@angah:nak wat camne..byk urusan negara difikirkan..kekekeke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails