manggester

Monday, December 27, 2010

Tapak pembinaan lengang


Malaysia : Kebanyakan tapak pembinaan di negara ini dilaporkan lengang dan sunyi sejak pagi tadi. Belog mangges dilaporkan bahawa buruh-buruh binaan yang kebanyakannya berasal dari Indonesia melakukan mogok pada hari ini. Kontraktor-kontraktor dari pelbagai kelas terutamanya dari kelas A berasa amat runsing dengan keadaan ini.

Bingung. Kontraktor kelas A di tapak pembinaan.

Menurut sumber yang boleh dipercayai, hal ini berlaku kerana kekalahan pasukan bola sepak Indonesia ditangan pasukan Malaysia. Dua jaringan Safie Sali dan satu jaringan Asaari Shamsudin. Penyokong-penyokong pasukan Indonesia begitu kecewa dengan keputusan ini yang mana sebelum ini mereka amat gembira meraikan kejayaan pasukan merekan menewaskan Malaysia di peringkat kumpulan.

Gembira. Pemain-pemain pasukan Malaysia.

Satu badan penyiasatan akan ditubuhkan untuk menyiasat serta menyelesaikan masalah yang membelenggu pihak yang terlibat. Mogok yang berlaku akan lebih teruk jika pasukan Malaysia berjaya merangkul kejuaraan AFF Suzuki 2010 pada rabu ini. Badan penyiasatan ini perlu bertindak segera agar perkara ini tidak berlarutan.


Berita 'auta' ini dibawakan oleh Burnama!




:: Tahniah Harimau Malaya.
Jom tawan Jakarta pula.

2 comments:

Fahmi Raazali said...

haha... mesti protes tu... huhu... dgr2 ada cite pasal mata penjaga goal kene tembak dgn laser... huhu betul ke?

manggosteen said...

haha..tak pe..kita tetap menang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails