manggester

Wednesday, December 15, 2010

Selit-selit!


kling ting..ting..ting..bunyi ringtone mesej k810i aku..bunyi seakan-akan bunyi duit syiling jatuh itu mengejutkan tidurku..pesanan ringkas dari itu datangnya dari ketua ajk debat diraja..katanya ada perjumpaan dekat bangunan G3..aku yakin perjumpaan itu untuk mengankat barang-barang yang sepatutnya kerja unit teknikal..

ras malas menyelubungi..tapi secara tiba-tiba bunyi duit syiling berbunyi lagi..datangnya dari farid atau nama panggilannya 'chem'..katanya dia dah tunggu at G3..dengan rasa serba salah aku balas sat lagi aku sampai..kesian lak kat chem g tolong sengsorang..

keadaan sesak di parit raja

aku delay-delay sampai dekat kul 12 tengah hari..naik motor bersama mat_din aku menuju ke uThm..setibanya di simpang keluar parit haji rasipan aku tengok jalan besar parit raja bersesak-sesak dengan kenderaan.."ada road block ke?",fikirku..terus keluar untuk melihat apa yang terjadi..rupa-rupanya ada eksiden..teruk gak..sebuah motorsikal terselit dibawah lori ..sadis betul kalau tengok keadaan motor tu..

aku berhenti berdekatan dengan seorang budak ditepi jalan tu..aku tanya keadaan penunggang motor tu..katanya ,orang lain kat situ kata yang penunggang motor itu tak de pape..tapi dah dibawa pergi oleh ambulan untuk rawatan ringan kowt..lalu aku teruskan perjalanan dengan mencilok kenderaan dengan aksi seorang mat rempit kelas atasan..

besarkan gambar untuk melihat motor tersebut

sesampainya aku di bangunan G3 aku melihat keadaan tenang sekali..seorang pun tak ada kecuali seorang pensyarah aku yang sedang makan tengahhari di kafe G3..sambil mengangkan tangan kepada pensyarah tersebut aku menelipon chem untuk kepastian..dengan rasa tak bersalah chem menjawab panggilan dengan ucapan "aku dah balik dah..ada kat rumah ko ni",..ceh..dah balik rupanya..penat je aku datang..

jadi aku pulang kerumah dengan rasa suka hatinya kerana tak payah tolong diorang angkat barang..di jalan besar keadaan masih sesak..tetapi lori dan motor tersebut telah pun dialihkan..dan aku sekali lagi menbuat aksi cilok-mencilok kali ini dengan gaya farid kamil dalam filem V3..




:: hari ini besday kak yong ku..
selamat hari besday kak yong..
semoga dimurahkan rezeki..
dan mendapat rahmat ariNYA..

2 comments:

al-lavendari said...

terima kasih kerana sudi follow blog saya.

memang umur penunggang tu mungkin panjang .. kalau tengok motornya, teruk juga kan.

manggosteen said...

sam-sama..
itu la pasal..kalau tengok moto mmg teruk..
tapi takde kesan darah pon kat jalan raya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails