manggester

Wednesday, December 15, 2010

good lads!



titisan air hujan malam ini seperti tidak diendahkan oleh penyokong-penyokong pasukan bola sepak Malaysia di Parit Raja untuk turun ke kedai makmak bagi memberi sokongan kepada pejuang-pejuang negara .Dan ianya berbaloi apabila pasukan negara kita berjaya menewaskan pasukan Vietnam di Bukit Jalil..

2 gol jaringan Mohd Safee Sali pada babak kedua memadamkan sisa perjuangan pasukan Vietnam pada malam ini..Di awal babak Safee Sali seperti tenggelam di lautan pertahanan Vietnam berdasarkan kepada berat badan yang agak terlebih..tetapi sebaik sepak mula separuh masa kedua pasukan Malaysia cuba memperbaiki jentera serangan..pada minit ke 60 dia berjaya mengatasi masalah berat badannya dengan melonjak sambil menanduk bola ke arah gawang Vietnam..Bola itu gagal di tangkap kemas oleh penjaga gol Vietnam dan menerjah jaring..

Selang 20 minit kemudian dia sekali lagi mencetak nama sebagai penjaring gol selepas tanpanan tidak kemas penjaga gol Vietnam dapat disudahi olehnya..Sorakan gegak gempita hampir 30 orang di kedai makmak itu menenggelamkan bunyi deras hujan di luar..

Perlawanan timbal balik di Vietnam nanti akan berlangsung pada 18 Disember 2010..Semoga pasukan Malaysia akan berjaya melayakan diri ke peringkat akhir dan menjulang piala berprestig itu..

Akhir kata, quote terbaik untuk pasukan Malaysia pada malam ini adalah "Good Lads" yang diambil dari kata-kata Brian Clough semasa zaman kegemilangannya dulu!




:: corak penulisan ala-ala
berita sukan di surat khabar!

2 comments:

zuzairi said...

tahniah2....Msia kena mantap lg...baru pwer...

manggosteen said...

tapi mlm ni idlan talha tak berapa menjadi la..
tak ley gentel mcm selalu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails