manggester

Saturday, September 4, 2010

aku pergi balai polis?

mornink!!pagi ni aku cuba sedaya upaya untuk menaip..walaupon penat bergelak ketawa di court futsal kul 2 pagi semalam..eh! ada entry lagi..semalam kat entry selamat hari raya macam dah tak da entry dah..haha..pagi ni aku alas kan belog ni sebelum aku tinggalkannya..supaya ta la brhabuk sangat nanti..

berdasarkan kepada tajuk..mangges dibalai polis..kenapa ye?aku buat salah ke? atau aku wat report tentang jenayah?
gambarajah 1 : balai polis parit raja

hurm..sebenarnya aku tak buat jenayah mahupun melaporkan kes jenayah..cua semalam aku beserta afiq dan rizal pergi ke balai polis parit raja untuk mengisi borang balik kampung..apa tujuannya? tujuannya adalah untuk meletakkan rumah sewa kami dibawah pengawasan pihak polis..supaya pihak polis sentiasa memantau rumah kami semasa keterbalikan kekampungan kami nanti..

gambarajah 2 : mereka tetap aktif dihari raya

yer la..musim raya ni macam-macam boleh berlaku..contohnya kes pecah rumah la..kecurian..dan tidak ketinggalan kes-kes kecemasan contohnya seperti kes kebakaran..jika kita sudah meregisterkan rumah kita kat balai tu.maka senang lah pihak polis untuk menghubungi kita jia berlaku kecemasan..

gambarajah 3 : bukan pecah rumah yang ini ye..(sumber google)

ok..bagi korang yang mahu mendaftarkan rumah sewa anda semasa cuti ni..sila lah ke balai polis berdekatan untuk mengisi borang tersebut..jangan risau..polis tu ramah-ramah orangnya..bagitau saja kat kaunter tu yang korang nak register rumah korang untuk pengawasan polis semasa cuti ni..





:: first time aku masuk balai polis..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails