manggester

Tuesday, November 30, 2010

Ramalanku salah belaka!





hurm..speechless..


aku bangun dari tidur pada jam 3.55 pagi semata-mata untuk menonton perlawanan el clasico pagi ini..dengan berbekalkan tidur selama 15minit aku kuatkan semangat untuk menyakskan perlawan best ini..buka internet dengan harapan boleh menonton secara live dirumah..tetapi, hampa..halaju internet seperti sama dengan halaju siput sedut yang enak dimasak gulai lemak, aku mengorbankan tubuhku ini dimamah embun pagi di kedai mak-mak..hanya ditemani oleh soleh selepas janji yang ditaburkan oleh esan berkubur dengannya diatas tilam empuk tinggalan pelajar senior itu..

habis satu parit raja aku ronda..semua kedai mak-mak ini penuh..akhirnya aku mengangkat meja sendiri sambil kerusi dibekalkan oleh soleh..menghadap tv yang hanya sejengkal besarnya, aku mengfokuskan mataku seperti mata cyclop untuk menonton..

setibanya aku dikedai itu jumlah jaringan sudahpun menjangkaui 2-0 memihak kepada barcelona..seorang mak-mak yang agak hensem berbanding mak-mak lainmendekati aku dan soleh untuk mendapatkan ramalan aku tentang game tersebut order aku..aku memesan nes tarik serta kueytiau goreng kerana perut seperti menyanyi lagu kebangsaan sepanyol tanpa diiringi muzik..

tonton punya tonton..pada jaringan ke-4 barcelona baru lah kueytiau aku tiba..pada saat itu mood menonton pun seakan-akan pudar (walaupun sangat suka melihat rossa menggedik nyanyi lagu pudar) kerana Real Madrid yang mendapat sedikit sokongan daripada aku seperti hidup segan mati tak mahu bermain bola..walaupun aku bukan kipas susah nak mati Galaticos, haiku sedikit terguris dengan keputusan ini..( aku penyokong valencia fc)

dalam keadaan sedih itu air mata aku turut mengalir.. bukan sebab jaringan ke-5 barca oleh Jefridin..tapi disebabkan oleh kueytiau yang dipesan begitu pedas..beberapa tangkai cili padi telahpun selamat dikunyah oleh aku..air mata menitis dipipi ku yang agak mengembung dan telinga seakan-akan telinga monyet yang degil (kartun rakyat zaman kecil2)..

dan berbalik kepada entry aku sebelum ini ( klik jika tak baca lagi ) ramalan aku yang mengatakan bahawa Real Madrid berjaya menewaskan Barcelona adalah meleset dan tidak tepat sama sekali..Real Madrid mendapat sebelah tangan daripada Barcelona..perlawanan yang dihiasi dengan permainan yang agak kasar dan mendapat bekalan kad kuning dan merah yang mencukupi untuk kedua-dua pasukan..

sebelah tangan je dik..bukan 2 belah tangan

kesimpulannya, Barcelona adalah klasemen sebenar..apa itu klasemen? tanya geng-geng sokernet..





:: 5 kosong adalah langsung tak cool..
mourinho, apa alasan anda!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails