manggester

Tuesday, November 30, 2010

el Clasico




yeah..! pagi ini kita akan menonton perlawanan yang dinanti-nantikan pada setiap musim.. mungkinkah pada musim ini Real Madrid yang diberi jolokan 'Galaticos' dapat mengalahkan kelab 'Catalan' iaini Barcelona? sejak dari 2 atau 3 musim lepas Real Madrid tidak mampu menandingi Barcelona.. tapi bagi season ini kelab ini ada ramuan baru yang akan ditonjolkan..

jom kita tengok sedikit sebanyak fakta yang berkaitan sebelum game jam 4 pagi ini..


Barcelona

kelab ini merupakan salah satu kelab yang mempunyai rekod yang baik di eropah..corak pemainan bersahaja dan mempunyai pemain-pemain yang mampu menyimpan dan menghantar bola dengan baik..lihat sahaja pada messi,iniesta dan juga xavi..walaupun mereka bertubuh kecil tetapi skill yang mereka ada sudah cukup untuk menjatuhkan moral pemain pihak lawan..selepas membuat hantaran-hantaran sesama mereka, mereka akan cuba sedikit-demi sedikit untuk mendekati gol lawan..apabila pihak lawan sukar untuk mendapatkan bola dari para pemain ini, mereka akan cuba bertindak agresif..akan tetapi dengan pengalaman yang dimiliki oleh pemain-pemain Barca ini, mereka tahu apa yang patut dilakukan..cuma bagi aku kelemaha pada kelab ini adalah penjaga gol yang tidak begitu menyakinkan..Victor Valdes kadang kala agak lemah untuk mengawal gawangnya..cuma selalunya kelemahan itu dapat dilindungi dengan kehebatan pertahanan yang diketuai oleh Puyol..


Real Madrid

pada musim ini, pasukan ini telah dibimbing oleh pengurus yang amat berkaliber..iaitu The Special One..Jose Mourinho merupakan jurulatih yang telah berjaya membawa beberapa kelab-kelab besar seperti Porto, Chelsea dan Inter Milan menjuarai beberapa kejuaraan..cuma di chelsea sahaja beliau gagal membawa pulang mahkota eropah..akan tetapi dengan tektikal yang amat bermutu serta dibantu oleh pemain-pemain bintang tidak salah untuk kita meramalkan kelab ini untuk berjaya pada musim ini..pemain-pemain seperti C.Ronaldo, Angel DiMaria, Xavi Alonso, Samir Khedira, Gonzalo Higuain serta bintang German iaitu Mesut Ozil mampu untuk membawa kelab ini untuk bersaing di liga domestik juga liga eropah..pada masa ini kelemahan bagi kelab ini masih boleh ditampung oleh semua pemain-pemain bintang ini..

Cristiano Ronaldo dan Lionel Messi

Ramalan aku untuk perlawanan pagi ini adalah Real Madrid mampu untuk mengalahkan Barcelona dengan jaringan 2-1 ( Gonzalo Higuain, Cristiano Ronaldo-Lionel Messi)..ini cuma ramalan aku berdasarkan kepada prestasi kelab.. tapi barcelona juga ada peluang untuk memenangi perlawanan ini berdasarkan kepada bermain ditempat sendiri..perkara yang paling penting bagi Barcelona adalah mengikat pemain-pemain liar Real Madrid..kerana dengan kelajuan yang ada pada setiap pemain Real mampu untuk mengucar-kacirkan kawasan Barcelona..

Barisan kemungkinan

Barca | Valdes,Alves,Pique,Puyol,Abidal,Busquets,Xavi,Iniesta,Pedro,Messi,Villa
Real | Casillas,Ramos,Carvalho,Pepe,Arbeloa,Khedira,Alonso,Maria,Ozil,Ronaldo,Higuain

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails