manggester

Wednesday, November 24, 2010

sup tulang versi mangges!

first time aku memasak sup tulang..dan yeah! ianya berjaya! ahahaha..kelmarin aku membawa tulang daging korban dari taiping..*setelah agak dipaksa oleh ibu ku..haha..*jadi aku memasang niat untuk masak tulang tu siang tadi..pagi tadi aku yang agak malas-malasan bangun untuk melunaskan niat aku itu..mandi-mandi dan terus pergi ke kedai untuk membeli barang-barang resepi yang telah dipesan oleh ibu..*ibu lupa pesan halia dan lada hitam*

setelah membeli barang-barang tu aku terus pulang..membasuh tulang tersebut dengan tepung (untuk hilangkan bau hanyir) dan terus merebusnya..sambil tu aku memotong kentang dan bawang sebagai rencah..lama juga aku tunggu sampai lembut daging-daging tu..

sup yang sudah dimasak

pastu datang chef jijang membantu aku masak..masak punya masak, dan sup pun siap..terus kami beramai-ramai menyeduk sup tersebut untuk dimakan bersama nasi..siap buat sambal kicap lagi..pergh..memang sedap..walaupun tak cukup bahan,sup tersebut tetap licin..sampai kering-kontang periuk tu..



dan inilah juadah tengahari aku!



# terima kasih kepada jijang kerana membantu!
# terima kasih kepada eddy kerana mengacau!
# terima kasih kepada housemate kerana memberi sokongan!

:: pasni aku nak buka kedai sup tulang!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails