manggester

Thursday, November 11, 2010

buang anak di rumah aku!




Berita Tergempar: 2 bayi telah ditelah ditemui dihalaman rumah sewa pelajar uThm..menurut saksi, 2 bayi tersebut hanya sempat bersama denga ibunya selama 2 bulan..selepas itu ibunya menghilangkan diri..lebih memeranjatkan lagi apabila menurut sumber kami yang boleh dipercayai, ibu bayi tersebut telah lari mengikut kekasih barunya..info tentang ayah bayi tersebut masih belum kami temui..akan tetapi ayah bayi-bayi tersebut juga mungkin telah lama meninggalkan ibu bayi-bayi tersebut kerana mendapat tentangan kelurga atas perhubungan mereka..bayi yang belum diberi nama tersebut kini dibawah penjagaan kurang rapi dari pelajar-pelajar tersebut..

berita ini adalah rekaan semata-mata oleh pengarang!


haha..sebenarnya bayi-bayi tersebut adalah 2 ekor anak kucing yang baru menjadi ahli rumah aku..sofa lembut dan lusuh diluar rumah aku menjadi katil empuk buat anak-anak kucing tersebut..mak kucing tu ntah kemana ntah..bapak dia lagi la dah hilang lama dah..tau buat anak je..pastu cari betina lain..last-last hidup anak-anaknya terumbang ambing tanpa penjagaaan dan tanpa mendapat pendidikan yang sepatutnya..kucing tu sekarang dah umur dalam 3/4 bulan kowt..aku pun tak ingat la bila besday kucing tu..

2 ekor kucing tu (warna hitam/kelabu dan warna putih/hitam) sekarang macam dah jadi pak guard rumah aku dah..sentiasa ada kat depan pintu rumah tu..kadang-kadang asal aku/ dak-dak rumah keluar je,mula la diorang gesek-gesek badan diorang kat kaki aku..kadang-kadang rimas pun ada..tapi bila bosan-bosan ada gak benda nak di buat main..

kadang-kadang aku bagi diorang makan..kadang-kadang aku biarkan je.soh diorang berdikari cari makanan sendiri..haha..aku bagi diorang makan sosej tapi aku mendapat tentangan dari kawanku yang menyatakan "ko boleh bagi kucing tu makan sosej..sedangkan budak-budak rumah ko ni makan megi je.." haha..aku bagi makan sosej la..kalau aku bagi megi diorang bukan nye reti nak masak pun..


kucing ngah makan sosej!

sekor lagi tu aku tak sempat nak amek gambar..mungkin dia sedang berdikari mencari makanannya sendiri..aku tak nak bagi nama kat diorang ni..sebab aku tak bercadang nak daftarkan diorang kat jabatan pendaftaran negara..haha..



hari tu aku layan video kat fesbuk..terjumpa video kucing kiut miut ni..




info : kucing yang beumur 1 tahun sama dengan 6 tahun umur manusia.
Jadi bererti jika umur kucing 10 tahun sama dengan 60 tahun umur manusia.


: aku bukannya suka sangat kat kucing pun..
tapi kekadang kesian aku nengoknye..

4 comments:

MASA said...

bagus bagi kucing makan ni. semoga murah rezeki orang yg bagi kucing tu mkan.

manggosteen said...

MASA: kesian tgk anak2 terbuang..akakaka..

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha..dah agak dah mesti kucing..comelnyeeee... :)

manggosteen said...

haha..mesti la..kalau anak org mesti dah masuk tv dah ..
kekekeke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails