manggester

Thursday, November 4, 2010

teknik memaksa sos keluar dari botol dengan sopan santun

pernah tak korang rasa macam nak hempas je botol sos yang baru beli ke lantai?
kalau yang tak pernah tu mungkin anda seorang yang penyabar..
tapi bagi aku, menuang sos yang baru dibeli adalah satu perkara yang amat aku benci..
sebabnya adalah..sos tersebut akan mengkeras kepala untuk tidak keluar dari cengkerangnya..
atas sebab itu aku terpaksa mengetuk bontot beliau untuk memaksanya keluar..
itu pun kena ketuk dengan berhemah supaya tangan tak sakit dan botol tak pecah..
tapi setelah berlakunya kerajinan aku melawat blog-blog orang , aku dah menjumpai teknik terbaik untuk mencolek ayam kepsi dengan sos baru tanpa perlu menyakitkan tangan..
tapi aku ta ingat kat blog mana aku tengok ni..yang aku tau dari encik "tiub awak" je..

mari belajar teknik memaksa sos keluar dari botol dengan lemah lembut:




ok..dah tau cara-cara nya?
boleh la korang mempaktikkan teknik ini ketika berada di kepsi..
kalau kat mekdi korang tak perlu pun menggongcang botol seperti membuat milkshake..
kerana mekdi menyediakan paip sos berhampiaran dengan anda!





:: minggu lepas aku makan kepsi yang dibelanja
oleh dr.radsi (lecturer sempoi) atas menyambut
besdaynya yang keberapa ntah..
tapi kek yang dibeli oleh kawan2ku hanya ada 3 btg lilin.
mungkin beliau baru mencecah umur 3 tahun..
hehe..


5 comments:

Fahmi Raazali said...

hahaha... seb baik aku jarang ke kfc... n xsuke makan sos...

manggosteen said...

haha..sos cili thai kepsi tu aku bley abeskan sebotol sorang je!

Anna Boleyn said...

heheh yeay baru tau cara. memang annoying sungguh okay klu nk tuang sos yang baru beli. huhu

manggosteen said...

anna: boleh cuba..selamat beramal..hehe..

Q said...

tq. kalau tak memang goncang botol sampai rasa nak pecah. hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails