manggester

Wednesday, January 12, 2011

Ana Raffali..anda memang layak..



Kau orang pertikai apa lagi? Cukup-cukup lah tu. Kalau dapat anugerah yang ana dapat tu boleh ditarik balik pun apa yang kau orang dapat? walaupun aku ni bukan seorang yang arif dalam industri muzik ini tapi aku cukup yakin bahawa Ana raffali memang layak untuk mengungguli anugerah tersebut.

Pada aku, lagi Tolong Ingatkan Aku merupakan lagu yang mudah dan mempunyai lirik yang senang difahami. Walaupun kalau sekali dua mendengarnya pasti kita sukar untuk menangkap apa yang disebut oleh penyanyi tersebut. Tetapi jika diulang kita dapat memahaminya serta mudah untuk menghafalnya.

Aku rasa individu-individu yang membangkang keputusan ini adalah kerana penyanyi pujaan mereka kecundang di tangan gadis berbaju kurung ini. Mungkin jika penyanyi kesukaan mereka yang menyanyikan lagu TIA ini pasti mereka mengatakan lagu itu layak menjadi juara.

Perlu diingat AJL merupakan pertandingan yang mempertandingkan karya lagu tersebut bukan dinilai dari populariti atau kemerduan vokal penyanyi. Vokal memang dinilai dalam pertandingan ini, sebab itu diwujudkan anugerah vokal terbaik. Ia diasingkan supaya penyanyi yang mempunyai vokal terbaik juga dihargai.

Jika anugerah hendak dinilai dari populariti, tidak cukupkah Anuerah Bintang Popular untuk setiap tahun dan juga Shout Award yang sudah dua kali diadakan. Anugerah juara lagu memang dinilai dari sudut lagu tersebut.

Pada pandangan aku keputusan Ajl25 adalah keputusan terbaik yang pernah dinilai oleh juri-juri.Persembahan Ana pada malam itu turut dijayakan oleh pelakon Zahiril Adzim sepertimana dalam vedio clip lagu tersebut.

ulasan M.Nasir sebagai ketua juri dalam Berita Harian ini yang paling menarik untuk dibaca:

"Mungkin lagu ini tidak popular tetapi ia ada kekuatan yang melayakkannya untuk menang," tegas Nasir sekali gus menolak elemen yang sinonim dengan lagu yang diangkat menjadi juara.


Jadi aku berharap individu-individu yang masih mempertikaikan keputusan itu anda harus menerima hakikat bahawa lagu ini adalah juara. Bukan kerana lagu lain tidak bagus,semua lagu adalah baik dan lagu T.I.A adalah yang terbaik.


::terima hakikat adalah yang terbaik

7 comments:

Fahmi Raazali said...

ada org pertikaikan ke apa2 keputusan...

aku tak tgk ajl dan mengikuti perkembangannya pun...

hehe tp ada la satu dua lagu si ana tu yg aku suka :-)

manggosteen said...

ada..penyokong2 yang artis feberet diorang kalah la..
bila da terlampau yakin jadi camtu la..

Paria Perawan said...

yg penting suara dia sedap!

manggosteen said...

Paria Perawan : betul2..and dia ada style sendiri..

deCrewz said...

Yang peliknya ramai org x puas hati ana menang.. Org bila dah over camtulah jadinya bila dah artis kesayangan x menang.. Haish.. dunuai2...

Kak Amy said...

Suara dia memang best pun so memang layak dia menang..

manggosteen said...

setuju ngan decrewz dan amy!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails