manggester

Friday, January 28, 2011

penipuan si pembohong

Dalam satu hari berapa kali kita berbohong? Kehidupan aku setiap hari sentiasa bergelumang dengan penipuan. Kerana aku suka bergurau dengan menipu. Contohnya aku sering menjawab persoalan yang dikemukan oleh rakan-rakanku dengan jawapan berlawanan. Walaupun rakan-rakan aku sudah pun memahami sifat ku ini.

Lepas aku mendengar ceramah Ustaz Kazim dibawah ini aku mula sedar tentang perkara ini. Aku setiap hari paling kurang berbohong pun sudah sepuluh kali. Nabi Ibrahim hanya menipu sebanyak tiga kali dalam seratus tahun. Tapi Nabi Ibrahim berbohong hanya kerana Allah. Dengarkan ceramah ini:



sedarlah!




:: tipulah kalau tak menipu!

6 comments:

d_tieah said...

Setuju..
Hahaha..
Lawak..
Memang suka dgn ustaz ni and tengok ceramah dia kat fb..

Ain Zulaikha said...

betul jgk.. kita kekadang tak sedar sebenarnya tiap2 hari kita berbohong.. sebab tu lah orang kata, bercakap bila perlu..

Fahmi Raazali said...

hehe... dgn kucing pun menipu gak ke... :-) mcm2 ragam orang :-D

manggosteen said...

@d_tieah:haha..dlm lawak dia ada pengajarannya..

manggosteen said...

@Ain Zulaikha:tapi memang susah bila nak berckp bila perlu saja..sbb dah memang suka berckp..ahahhaa

manggosteen said...

@ Fahmi Raazali:mmg la..dengan diri sendiri lagi byk menipu kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails