manggester

Wednesday, January 26, 2011

Hati berbunga-bunga luruh satu-persatu


Hatiku berbunga-bunga apabila mendapat tahu bahawa kuliah pada hari jumaat ini dibatalkan. Sudah merancang perjalanan bersama tuan punya kerta untuk pulang kekampung pada esok hari. hasrat untuk bertemu ibunda dan ayahanda tercinta lebih awal hampir terlaksana.

Persiapan terakhir adalah bertemu dengan penyelia projek sarjana muda iaitu dR.Don. Dengan matlamat untuk menunjukkan sedikit perkembangan projek walaupun hampir tidak ubah seperti perkembangan minggu lepas.

Secara tiba-tiba seperti kaca terhempas kelantai hatiku dibuatnya. Katanya esok aku harus berbincang dengan pelajar arab untuk melakukan tugasan bersama-sama. Oh! wat de fox! hasrat untuk pulang kekampung tertunda sehingga hari sabtu. Dan yang paling melukakan adalah cutiku seperti dirampas dengan rela hati kerana dipendekkan kepada empat hari.

Tapi, apa kan daya. Projek dengan empat kredit itu harus aku lakukan dengan bersungguh-sungguh untuk menyelesaikan pengajian aku di uThm ini. Aku perlu berkorban untuk mengurangkan beban belajar yang sudah lama mengenakan daya yang amat besar dibahuku ini.



::buat sehabis baik!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails