manggester

Saturday, October 2, 2010

Eat Pray Love




makan.sembahyang.cinta. 3 perkara penting dalam hidup ini..jika ada ketiga-tiga ni maka lengkap lah hidup kita..

mari kita huraikan setiap satu..pertama sekali adalah 'eat'..dalam bahasa melayunya adalah makan..oh! ini adalah perkara yang paling penting..kerana jika kita tak makan,maka kita tak ada tenaga..bila tak ada tenaga, maka kita tak boleh buat apa-apa..kalau kita tak boleh buat apa-apa, maka kita akan mati..dan bila kita mati, maka kita tak akan dapat mencapai 2 lagi matlamat seterusnya..makan ni adalah rezeki yang dikurniakan oleh Maha Esa kepada seluruh hambanya tanpa mengira agama,bangsa dan darjat..semua mendapat sama rata..kerana Dia bersifat maha pemurah..

seterusnya, adalah 'pray'..sembahyang atau solat adalah satu kewajipan kita kepada Pencipta..ini adalah anda kesyukuran kita sebagai makhluk kepada Allah diatas kurniaan serta rezeki yang telah diberikan..dengan solat juga kita dapat mendampingkan diri kita dengan-Nya..

Cinta atau 'love'..setiap makhluk mempunyai sifat ini..cinta terbahagi kepada banyak bahagian..antaranya cinta makhluk kepada Allah..cinta sesama makhluk..dan pelbagai lagi cinta..Tuhan juga mempunyai sifat kecintaan yang tinggi..Allah bersifat maha penyayang..sifat sayang boleh juga diertikan sama dengan sifat cinta..kerana ia melibatkan soal hati dan perasaan..



sebenarnya tajuk entry ni aku cilok dari judul filem terbaru lakonan Julia Robert..aku baca sinopsisnya agak menarik..kerana ia berkisar tentang kehidupan seharian..bagaimana seorang perempuan yang mahukan kehidupan yang sempurna..tetapi keliru dengannya..jadi dia mengambil keputusan untuk mengelilingi dunia..dia makan di italy..berserah diri di india dan mencari cinta sejati di bali,indonesia..akhirya ia menemui semuanya..yang bestnye filem dilakonkan di-3 buah negara iaitu italy,india dan indonesia..





:: aku suka cerita tentang reality kehidupan cam ni..
cerita paling best adalah The Persuit Of Happyness..
sapa-sapa yang belum tengok boleh cari la citer tu..
sekarang ni ada filem charlie St. Cloud lakonan zac efron..
citer tu pun macam best je..

6 comments:

zool said...

Julia Robert berlakon ek.. mesti best.

ucent said...

aku tgk cite ni 2x ngan maksayasuperb..ske scene masa kat italy sbb bnyk makan2..tgk 2nd time,dua2 lalok..tetido..tp citer ni bagus utk ditonton utk self-motivation

manggosteen said...

zool..best la kot.tengok trailer dia mmg best..tapi aku tak tgk lagi.haha..

manggosteen said...

ucent..aku tak tgk lagi dowh..sebok giler skang ni..

MASA said...

belum tengok lagi citer ni..

manggosteen said...

g la tgk MASA..
aku mungkin tgu download je..
haha..tak de masa la nk g tgk..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails