manggester

Friday, August 12, 2011

Cara-cara untuk mengelak dari berpuasa

Muslims in world's tallest tower have to fast longer

Muslims living in the world's tallest tower will have to wait even longer to break their fast during the holy month of Ramadan.

Mohammed al-Qubaisi, Dubai's top Muslim cleric, said Sunday that Burj Khalifa residents living above the 80th floor should wait two additional minutes to break their dawn-to-dusk fast while those above the 150th floor must wait three extra minutes because they will be able to see the sun longer than those on the ground.

The half-mile high tower has 160 habitable floors.

Al-Qubaisi said the decree is similar to those relating to Muslims traveling on airplanes, and harkens back to a time when people living in the mountains broke their fast after those at lower elevations. -



berdasarkan kepada artikel diatas, orang yang tinggal ditempat tinggi lebih lewat berbuka. manakala orang yang tinggal ditempat rendah lebih cepat berbuka. ini kerana orang yang tinggal ditempat tinggi boleh melihat matahari lebih lama dari orang yang berada dibawah.

jadi, kepada mereka yang malas untuk berpuasa, aku ada cara-cara untuk mengelak dari berpuasa. cara-caranya adalah, anda boleh tinggal di dalam tanah. ini kerana didalam tanah anda langsung tidak nampak matahari. atau dengan ayat yang lebih manis, anda yang malas untuk berpuasa lebih baik mati dan ditanam didalam tanah!

2 comments:

Fahmi said...

duduk atas tanah pun malas nak puasa... baik tanam je dalam tanah terus... huhu...

manggosteen said...

@Fahmi: ahahaha..betol2..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails