manggester

Sunday, May 2, 2010

dAku seOrang anak bOngsu yang berunTung..

4 lima hari yang lepas aku mendapat mesej dari kak yong ku sayam..mesej nya berbunyi begini..

"salam..wat pe weh..chat??
bila abes pekse??
jol..kitorang cadang nak beli
hadiah hari ibu ni..hargenya
2 rat lebih..kita bahagi 4 orang le..
yang lebih tu kawan tambah..
tapi kamu tak yah le bayo..
sbb kamu kan student lagi..hehe..
hari ibu kan dah dekat.."

lebih kurang camtu la mesej kak yong aku tuh..maksud dia bahagi 4 tu,kira bahagi kitorang adek beradik la..kakyong,angah,ijad ngan aku..kak yong ni kalu anto mesej mesti berpage2.. kengkadang sampai kluar *some text missing* lagi..haha..ini pon aku tak buh abes..kalu tak banyak lagi ceghitenya..berbalik kepada mesej tu..aku membacanya sambil tersenyum..cam tau2 je kakak ku ini..aku pon menaip mesej dengan niat untuk membalasnya..mesej ku berbunyi begini (aku guna ayat pancing sket):

"hurm..kalu nak jol tambah
dalam sepuloh 2 tu boleh lagi..
kawan ada lagi duit ni.."

begitu lah ayat pancing aku..walaupon aku sudah kekeringan ni..tapi kalis2 sket..segan lah..lalu aku pon tekan button send kat k810i aku tuh..tetiba..tut...hp ku berbunyi lak..dia tulis mesej aku tak bley anto..aku mula nak maki maxis tu..dudok tengah2 bandaraya parit raja pon tak de line..huh..tapi aku cube lak check kredit..rupa2nya sudah '0' sen ar..harharhar..

maknenya aku tak balas pon mesej kakak ku itu..sebab ari pon dah tengah malam..malas aku nak g kedai beli topup..topup pon 5hengget aje..esoknye tengahari aku membeli topup dan send mesej aku yang semalam..aku tunggu kak yong reply mesej..tapi tak de gak..pastu petang baru dia reply..

"sory lambat balas..
kawan tak perasan mesejmu..
balik sekolah kawan terus wat
keje sket kat umah..
petang ni baru prasan..
ish..kamu tak yah le bayo..
kawan support mu..
mu student lagi.."

lepas aku baca mesej tu aku mereply balik.."ok..thanks" sambil dalam hati aku menyebut yes..haha..tapi aku lupa nak tanya ape hadiah yang diorang cadang nak beli tu..??nak anto mesej balik, malas lak..aku kurungkan aje niatku itu..



angah n kak yong


ijad

2 hari pastu angah aku call lak..sembang punya sembang dia tanya kak yong ada ckp pasal prezen hari ibu tak??aku "ckp ada..tapi dia cakap tak yah bayo"..angah balas"memang le..kamukan student lagi..hehe"..aku tanya pe hadiah yang depa nak beli tu??angah cakap nak beli set pinggan mangkok..owhh..baru aku tau..ibu aku nak sangat pinggan yang tebal tu..nama ape ntah..aku bukan tau pon..haha..tapi yang aku tau ibu aku memang ada minat kat satu set pinggan tu..canthek katanya..

hurm..hari ibu minggu depan..9hb..tapi aku ada kat jb lak..rasa serba salah lak ngan ibu ku sayaang..tak pe..nanti aku akan call ibuku..ibu maafkan daku ye..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails