manggester

Friday, July 20, 2012

cerita

ini cerita dua petang yang lepas.

Aku ada satu cerita.aku rasa kau orang patut tahu.ini kisah benar.

Aku baru balik kerja.belum sempat aku tongkat motor,aku teringat perihal pasar malam berhampiran rumah.tapi aku tongkatkan juga motor aku untuk aku tinggalkan helmet seberat celaka kat rumah.bak kata orang kampung 'pejadah pakai helmet kalau dah memang kepala batu'.tapi yang aku perasan,kebanyakan rider-rider malaysia semua tak pakai helmet.aku yakin mereka semua kepala batu.kalau tidak pun keras kepala.

Lupakan hal kepala ini.sesampainya aku dipasar malam,aku terus berjalan dengan gaya mat belia.sempat juga aku angkat tangan kat abang zizan jiran aku.

Aku melewati satu per satu gerai yang ada.ada ketika aku bernyanyi kecil lagu zamani dan sharifah zarina yang berkumandang dari lori jual cendol.

Aku teruskan perjalanan sehingga aku tiba dipersimpangan berhampiran dengan motor aku.lalu aku keluarkan kunci dari kocek seluar dan menghidupkan enjin.

Sesampainya aku dirumah,aku terus baring disofa ready untuk berdating dengan tizakyah kat kinabalu.

Tidak lama kemudian,perut aku terasa lapar.dan aku mula sedar yang aku tak beli apa-apa di pasar malam tadi.

Maka,aku menyesal.nasihat aku kepada kau orang,jangan tak beli apa-apa dipasar malam.kelak kau akan menyesal.

Dikesempatan ini,aku nak ucapkan selamat berpuasa buat semua.kalau kau orang pergi bazar ramadhan pun,aku harap kau orang ikut pesanan aku ini.

Ok.cerita aku dah habis.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails