manggester

Tuesday, July 17, 2012

suka

ini adalah kisah cinta.

'gua kena rejek, gis',begini lah sedikit sebanyak dialog Ejal (bukan nama sebenar) kat gua.

'dah tu camne?',gua soal dengan sedikit rasa tenang walaupun gua tahu dia kena rejek dengan awek yang dah lama dia usha.

'camne apa lagi?kena rejek ar gua', Ejal betul-betul kecewa dengan keadaan sekarang.

'lu tenang.belum jodoh lu',gua bagi nasihat walaupun gua kurang berpengalaman dalam soal cinta ni.kalau letak dalam CV,memang tak laku mana pun experience gua ni.

'lu bagi gua ayat penenang sikit.gua dah tak tentu arah ni',Ejal terus mendesak gua.

'lu tau kenapa gua tak da awek?',gua bagi ayat penenang berbentuk soalan.

'ntah',ringkas ejal reply.

'lu kena tahu.kalau kita suka kat seseorang tu,kita jangan cakap kat dia.',gua berhenti seketika untuk memberi peluang ejal menyoal.

'dah tu nak cakap kat siapa?',soalan yang gua tunggu dari ejal.

'kita cakap kat tuhan.sebab jodoh pertemuan itu semua kerja tuhan.tahulah dia nak setel macam mana nanti',ini ayat penenang paling true gua pernah bagi kat orang.

'okeh.tq bro.gua tenang sekarang',balas ejal lalu ke bilik air untuk berwuduk.

'tak de hal',jawab gua pendek.

........

'eh lu tak bagitahu tuhan lagi ke sapa yang lu suka?', ejal soal gua berkaitan ayat penenang gua.

'gua nak bagitahu..tapi gua pening nak bagi nama yang mana.sebab gua suka lisa,lofa,zalna,maya,zakyah,yana,fazura,nasha...banyak lagi.tu aku kena pilih dulu',gua bagi ayat penenang seterusnya.

Ejal berlalu pergi tanpa memperdulikan ayat penenang gua itu.



Gua sebenarnya malas nak taip soal cinta ni.tapi gua terfeeling lebih lepas tengok dejavu di kinabalu maghrib tadi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails