manggester

Wednesday, July 25, 2012

bungkusan

aku ambil bungkusan dari abg jie.dari gaya pembungkusan aku yakin bahawa itu hasil kerja ayah.

Sesampai saja dirumah,aku cepat-cepat mahu membuka bungkusan itu.teruja betul rasanya.mesti ayah nak buat seprais sempena hari lahir aku.

Aku merobek dengan kasar biar nampak bersungguh-sungguh.dalam fikiran aku,dalam bungkusan ini ada sampah sarap dan kejutannya ada sebuah kunci kereta ford.

Dalam balutan kertas minyak itu ada kotak tertulis yusof taiyub.tak semena-mena ada bisikan lembut datang,'yusof taiyub...'.aku abaikan bisikan itu.

Kotak itu dibuka.tapi aku hampa.bukan sampah sarap yang disepraiskan dengan kunci kereta.tetapi yang ada hanyalah serunding,kuih almond london dan baju raya.semangat apa yang dah merasuk ayah aku ni?semangat hantu raya ke?baru dua hari puasa dah pos barang-barang raya.

Aku capai telefon bimbit yang sedikit kurang pintar.dan aku taip,
'mana ketupat?'


*bersambung

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails