manggester

Saturday, May 12, 2012

Demo 2

aku dekat pejabat. ada awek lalu belakang aku. harum semerbak pada jarak 9144meter jauhnya. aku abaikan saja awek itu. sebab aku tengah melayan kerja yang menimbun. umpama gunung krakatao banyaknya.

Salim di sebelah aku mula menegur "amboi..wanginya". awek tadi tersipu-sipu malu. tipikal awek-awek memang laju je mengembang bila dipuji. tapi aku masih tekun dengan kerja aku. awek kat opis ni kalau makin dilayan makin mengembang jadi nya.

"guane DEMO?", soal Salim kepada awek tadi dengan sleng Kelantan yang masih pekat di lidahnya .

"ape? DEMO tu ape?", awek tadi membalikkan soalan kepada Salim.

awek ni orang jati KL memang tak tahu sleng-sleng negeri lain.

"DEMO tu demonstrasi. macam dekat dataran tu.", ini point yang memberi ruang untuk aku mencelah.

"oh ye ke.kite tak pergi lah.", balas dia dengan sedikit gaya manja tapi sikit pun aku tak tergoda.

aku memandang Salim sambil tersenyum. " mu lain kali kalu nak usha awek KL jange gecek dale bahso klate. demo tok pahe", aku bagi nasihat dalam sleng kelantan walaupun aku tahu ada error dalam perbualan aku itu. biar mudah di fahami oleh Salim

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails