manggester

Sunday, April 22, 2012

Master

seminggu ini memang aku jarang keluar lepak kedai makan malam-malam. sebab aku ada ada menu baru untuk makan malam di rumah. tapi aku malas nak cerita. nanti korang kata aku nak diet lak. padahal aku aku nak ubah style tekak ni. biar ada gaya mat saleh sikit.

tapi malam semalam sengaja aku lepak kedai belakang uptown puchong minum-minum. uptown puchong ni tak de la gempak sangat pun. ada la dua tiga kedai yang menarik. selebihnya mempergunakan awek-awek seksi yang makan keropok lekor sambil berpeleseran dengan boipren masing-masing. sikit pun aku tak heran.

malam tu aku order kopi 'o' ais, sebagai tanda rindu kepada ibu dan ayah di kampung. kopi ibu aku memang kaw walaupun diminum sejuk-sejuk. sebab tu kot ayah aku terpikat kat ibu aku. tapi yang celakanya kopi 'o' ais kat kedai ni bukannya 'kaw'. tapi 'siaw'. apa tu siaw? aku pun tak tahu. yang penting kopi 'o' ais kedai ni memang tak ada rasa kopi. yang ada hanya rasa gula. elok dua kali sedut, kompom potong kaki.

rasa nak maki juga, tapi malam itu aku buat kool sebab memang kool pun malam tu. ah! lupa aku nak cerita aku lepak dengan siapa. housemate aku la. tak kan dengan awek pulak. aku memang tak layan awek-awek yang ajak lepak lepak ni. (padahal memang tak ada awek yang ajak aku lepak pun)

.................

" sambung master jom!", Riz mengutarakan cadangan.

" jom!", aku balas dengan gaya bersungguh-sungguh sambil mengunyah ais. nak minum kopi tu memang aku dah tak lalu dah.


suasana hening selama 32 saat.


" jom la balik. esok aku kerja", Syaz memberi idea pula.

" celaka betul diorang ni. kalau aku bersungguh-sungguh mesti diorang buat-buat tak tahu.", ngomel aku dalam hati. tapi aku tahu. diorang jadi macam tu sebab mereka tahu kebersunguh-sungguhan aku dalam pembelajaran adalah tidak kemana.

....................

aku bayar duit kopi dengan orang kedai tu lalu pergi. aku tak tahulah apa hukum orang kedai tu terima duit kopi aku.



4 comments:

ainzoo said...

rata2, kebiasaan untuk lelaki:
cari kerja dulu, utk kukuhkan kaki tika berdiri, lantaran
ada mulut perlu disuap
ada tanggungan perlu dibela.

master boleh buat bila2.
asalkan semangat itu ada.

master in academic boleh.
master in bedroom pun boleh.

tak kisah yang mana datang dulu.
kawan2 lelaki aku, graduate in master bedroom, lepas tu baru master in academic. suntikan semangat anak2 & wifey jadikan kawan2 lelaki aku graduate dengan kaler terbang ketika pasca siswazah. aku tabik sama diaorang.

- sekadar memberi pendapat - ;-)

Tieah Madian said...

Itu je cite ko??? tajuk gempak master.. Tapi banyaknya kopiiiiii.. Hahaha.. Wei, minum kopi cepat tua.. Ngee :)

manggosteen said...

@ainzoo:master in bedroom..hahaa..tapi betul gak cakap ko tu..boleh diterima pakai..yg penting semangat kena ada la..

manggosteen said...

@tieah: ish..teori mana la ko pakai kopi cepat tua..minum ais la cepat tua...ahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails